97Příloha 2 Výsledky na dílčích škálách přírodovědné gramotnosti ve vybraných zemích (v bodech)470480490500510520530540CELKOVÝ VÝSLEDEKVysv tlovat jevy v deckyěěVyhodnocovat a navrhovat p írodov dný výzkumřěV decky interpretovat data ěa d kazyůObsahová znalostProcedurální a epistemická znalost Fyzikální systémyŽivé systémySystémy Zem a vesmíruěČeská republikaPolskoN meckoěFinskoEstonskoPr m r OECDů ěZnalos�Vzdělávací oblas�Dovednos�Příloha 3 Četnost zařazování učitelem řízených aktivit při výuce přírodovědného před-mětu v různých druzích škol202530354045U itel vysv tluje v decké čěěmyšlenkyProbíhá diskuze celé t ídyřs u itelemčU itel diskutuje o dotazech čž ůákU itel názorn demonstruje čěn jakou myšlenkuěPodíl ák , podle kterých je innost za azována „v mnoha hodinách“ nebo „ka dou nebo ž ůčřžtém ka dou hodinu“ (v %)ěřž%Základní školyČtyřletá gymnáziaSOŠ s maturitou SOU bez maturityPR M R RŮ Ě ČVíceletá gymnázia