90Lekce: Black smokeOborový cíl: Žáci porozumí, jaký je rozdíl mezi smogem a polétavými částicemi. Žáci sdělí, jak rozpoznají označení a nebezpečný limit polétavých částic.Cíle čtenářské: Žáci se orientují v grafickém vyjádření informací a identifikují rozhodující údaje, které vypovídají podstatu grafického sdělení.Důkaz o učení: Vyplněný pracovní list.Evokace: Obrázky se smogovou situací.I čtení z obrázků je čtenářská gramotnost, protože zde žák popisuje informace, vysuzuje téma, předvídá souvislosti, s jakými je toto téma v dnešní hodině, v tomto období probíráno (dělá se zejména v předjaří). Následně se bavíme, zda tuto situaci (týkající se smogu) znají i ze svého života a při jaké souvislosti (i v Janovicích, kter jsou v kotlině, trápí é občany polétavé částice obsažené ve smogu). Tato učební lekce vznikla na základě vlastní zkušenosti z lázní.Následně pokračujeme pracovním listem.