435 Interaktivní úlohyPočítačový test umožňuje zavést kvalitativně nový typ úloh, jež jsou v případě mezinárodního šetře-ní PISA 2015 sestavené právě pro účely přírodních věd a vycházejí z výzkumných i laboratorních me-tod fyziky, chemie, biologie a geografie. Jejich podstatou jsou interaktivní virtuální pokusy, modelování i simulace poskytující žákům informace k vyřešení úloh a umožňující dělat závěry na základě získaných údajů. Počítačové prostředí také rozšířilo formy odpovědí žáků o možnost označit údaje z experimentu, ze kterých při sestavování odpovědi žák vycházel.Základem pro testovou aplikaci je portable aplikace (tzv. přenosný program) operačního systému Mozilla Firefox, která nevyžaduje žádnou instalaci na pevný disk a je uložena i distribuována na přenosném USB disku, na nějž se zároveň ukládají do souborů veškerá data.V uvedené úloze Běh v horkém počasí je podrobně popsáno, jak je sestavena a jak žák prochází úlohou.Běh v horkém počasíPopis úlohy a metodika konstrukce interaktivní úlohyNámětem úlohy je vědecký výzkum termoregulace u běžců na dlouhé trati. Využívá simulaci, která žákům umož-ňuje nastavovat teplotu, vlhkost vzduchu a volit, zda běžec přijímá tekutiny či nikoli. Použitý matematický model z výchozích údajů stanovuje objem potu, ztrátu vody a tělesnou teplotu. Dehydratace a úpal jsou jako zdravotní rizika zvýrazněny na příslušných stupnicích.http://www.oecd.org/pisa/PISA2015Questions/platform/index.html?user=&domain=SCI & unit=S623-RunningInHotWeather & lang=ces-CZEPoužijte OS Mozilla Firefox